سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

url

slug و بهینه سازی URL

slug بخشی از URL است. URL به شما امکان می دهد به صفحه ای در سایت خود پیوند دهید. این URL کاربران اینترنت را به صفحه شما هدایت می کند.
در بحث سئو ، ما معمولاً در مورد یک Slug مناسب برای یک صفحه صحبت می کنیم. این کلمه در لغت به معنای حلزون است ، اما ما قصد نداریم در مورد این موجود صحبت کنیم. در وردپرس نیز به عنوان لقب شناخته می شود. در واقع ، این نام بخشی از URL شماست که مستقیماً به صفحه شما اشاره می کند و اصطلاحاً پیوند می دهد.

Slug چیست؟
Slug بخشی از URL است که بخشی از سایت را مشخص می کند تا خواندن و دسترسی به آن راحت تر باشد. به عبارت دیگر ، این بخشی از URL است که محتوای صفحه را توصیف می کند.


slug و بهینه سازی URL: توجه داشته باشید که این فقط با Settings درست پیوند ثابت کار می کند. می توانید تنظیمات Permalinks را در وردپرس از طریق Settings > Permalinks تغییر دهید. ما توصیه می کنیم کلمه ای را در URL انتخاب کنید که مربوط باشد. زیرا کلمات مرتبط به کاربر از قبل اطلاع می دهند که هنگام کلیک روی پیوند با چه محتوایی در صفحه روبرو می شوند.

بک لینک تلگرام
بک لینک تلگرام

اهمیت Slug در سئو



نslug و بهینه سازی URL: کته مهم این است که نوشتن یک slug مناسب می تواند تأثیر مثبتی در سئو سایت شما داشته باشد. این یک تعداد ویژگی را به شما ارائه می دهد تا سئو خوبی داشته باشید. در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

کلمه کلیدی مناسب را در URL

slug و بهینه سازی URL: یکی از اصلی ترین مزایای کساد کردن برای سئو شما این است که می توانید کلمات کلیدی مختلف را به عنوان یک کلمه کلیدی امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترین بازده را در سئو سایت خود دارد. همانطور که می دانید ، گوگل سایت ها را براساس SEO رتبه بندی می کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

URL مناسب


URL ها یکی از مواردی است که افراد در نتایج جستجوی Google مشاهده می کنند. فرد به دنبال خواسته خود است. بنابراین شما باید آن را براساس محتوای سایت و کاری که ارائه می دهید انتخاب کنید. به عنوان مثال ، مقاله ای در SEOWordPress دارای URL yoast.com/wordpress-seo است که بسیار خاص است و افراد بر روی آن کلیک می کنند. اما yoast.com/؟P=613458 حتی اگر توسط خود وردپرس انتخاب شود مناسب نیست. شما باید آن را مطابق آنچه در بالا گفتیم تغییر دهید.

کلمه کلیدی در URL


slug و بهینه سازی URL: به سرعت موضوع صفحه خود را مشخص کنید ، سپس آن را در URL تایپ کنید. اگر کلمه کلیدی صفحه شما در URL نباشد ، تجزیه و تحلیل SEO در افزونه نشان می دهد که کلمه کلیدی در نام نیست.

slug و بهینه سازی URL: بهتر است قبل از ارسال هرگونه محتوا ، هر آنچه در مورد بهینه سازی slug گفته ایم را انجام دهید. بعد از ارسال ممکن است فکر کنید که نام بهتری برای شما پیش آمده است و وسوسه می شوید آن را تغییر دهید. تغییر آن بسیار آسان است اما باید مراقب باشید. این به معنای تغییر URL است و صفحه شما ممکن است خطای 404 دریافت کند. برای اینکه این کار به درستی انجام شود ، باید ریدایرکت کنید. بنابراین سعی کنید قبل از ارسال به همه موارد توجه کنید



slug و بهینه سازی URL: فقط کلمات کاربردی را فیلتر نکنید ، بلکه همه کلمات غیرضروری را بیرون بریزید. تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که این حذف منطقی است و از اصل مسئله نمی کاهد. نکته دیگر این است که شما فقط می توانید از یک حلزون حرکت یکبار استفاده کنید ، بنابراین باید از آن برای صفحه مناسب استفاده کنید. این مقاله نکته اصلی سایت در این زمینه است. اما اگر این پست یک پست اضافی بود و بعداً قصد داشتیم یک پست اصلی در مورد موضوع بنویسیم ، از این URL استفاده نمی کردیم زیرا این مسئله مشکل ساز بود. ما آن را برای مقاله بهتر قرار داده ایم. بنابراین هنگام انتخاب کلمات و استفاده از آنها ، کل سایت و برنامه های خود را در نظر بگیرید.

متاتگ سئو
متاتگ سئو

کوتاه بودن URL


URL صفحه شما در نتایج Google نشان داده می شود. اگر می خواهید از URL برای به روزرسانی مقاله استفاده مجدد کنید ، سعی کنید آن را زیاد تغییر ندهید. هنگام وارد کردن تاریخ و مواردی از این دست در URL مراقب باشید زیرا با ارسال مقاله جدید همه آنها از بین می روند. در شکل زیر ، عنوان مقاله منتشر شده در سال 2018 را مشاهده می کنید ، اما URL اینگونه نیست. به روزرسانی مقاله در سال 2019 معتبر خواهد بود. اگر توجه کنید ، بعد از آدرس اصلی ، Slug کوتاه می شود. این باعث می شود که Google حتی در جستجوی موبایل بتواند آن را در صفحه نمایش دهد.
فقط از حروف کوچک استفاده کنید
سعی کنید از حروف کوچک در URL استفاده کنید. در واقع ، در برخی موارد ، می توانید محتوای تکراری تولید کنید.

تولید محتوا
تولید محتوا

کلمه کلیدی در Slug


slug و بهینه سازی URL: یکی از ارزیابی های SEO در افزونه URL بررسی می کند که آیا Slug بر روی کلمه کلیدی محتوا متمرکز شده است. پست یا صفحه شما باید در یک URL ساده ، یادآوری و سئو سایت باشد. در این زمینه می توانید به بازخورد و پیشنهادهایی که می توان برای نتیجه بهتر ارائه داد توجه کنید.


چگونه Slug را بهینه کنیم؟


در این صورت ، چند نکته برای کمک به شما در بهینه سازی Slug چیست؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *