سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

تولید محتوا ابتدایی

هوش تجاری چیست: شرکت ها و شرکت های مختلف از موضوعات مختلفی برای افزایش بهره وری و تولید استفاده می کنند. هوش تجاری یا هوش تجاری یکی از مواردی است که می تواند برای بهبود تصمیمات ، صرفه جویی در هزینه و سایر موارد استفاده شود. در ادامه ، ابعاد مختلف هوش تجاری را توضیح خواهیم داد.

هوش تجاری چیست


Business Intelligence یا BI ، مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزارهای پیاده سازی شده در یک شرکت است که هدف آن کشف فرصت های شغلی و کاهش هزینه ها است. این هوش تجاری از طریق تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تجارت قرار می دهد که می تواند به مدیریت در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

محتوا نیچه
محتوا نیچه

هوش تجاری BI


هوش تجاری چیست: ابزارهای هوش تجاری در بهینه سازی سازمان نقش مهمی دارند ، اما تنها در صورتی که بتوانید سیستم مناسبی برای نیازهای خود بسازید. قبل از راه اندازی یک سیستم هوش تجاری ، توصیه می شود نحوه عملکرد سیستم های مختلف هوش تجاری سایر سازمان ها را مشاهده کرده و بهترین مدل را با توجه به نیاز خود طراحی کنید. علاوه بر این ، یک سیستم اساسی BI باید دارای ویژگی های زیر باشد (اگرچه این ویژگی ها بسته به نیاز سازمان ممکن است کمی تغییر کند)
هوش تجاری چیست: استفاده از هوش تجاری در یک سازمان یا یک شرکت می تواند به تحولات درون سازمانی بسیاری منجر شود. اصول BI بسیار گسترده است و به طور کلی توسط شرکت ها با توجه به نیازها و زمینه های آنها استفاده می شود. برای موفقیت در تجارت خود باید به درستی از هوش تجاری استفاده کرده و سیستم های مبتنی بر آن را پیاده سازی کنید. هوش تجاری هم برای سمت تجاری و هم برای بازار و مشتریان مهم است.

e-content تولید محتوای الکترونیکی
e-content تولید محتوای الکترونیکی

ابعاد هوش تجاری


هوش تجاری چیست: هوش تجاری برای اجرای موفقیت آمیز دو بعد متفاوت دارد ، نخست بعد فنی و دوم بعد فرهنگی. در ادامه هر یک از این ابعاد را بررسی خواهیم کرد.

هوش تجاری چیست: بعد فنی: اساس این بعد بر اساس ساخت انبار داده و عملیات پایگاه داده و انتقال داده است.
بعد فرهنگی: پس از کسب اطلاعات ، بعد فنی باید به درستی و کامل تفسیر شود. تفسیرها و تصمیمات مربوط به این بخش در بعد فرهنگی قرار می گیرد.
هوش تجاری چیست: راه اندازی سیستم BI تا حد زیادی به نوع تجارت و اهداف آن بستگی دارد ، اما قبل از راه اندازی سیستم هوش تجاری ، اطلاعات مورد نیاز رهبران باید به دقت شناسایی و سیستم BI پیاده سازی شود. در محل بر اساس این اطلاعات باید دید رهبران چگونه می خواهند این اطلاعات در اختیار آنها قرار گیرد.

دیتا اینتری

کاربرد هوش تجاری



هوش تجاری چیست: بسیاری از مشاغل از BI استفاده می کنند ، اما مهمترین کاربران فروشگاه های تجاری و رستوران ها هستند. استفاده از هوش تجاری به آنها کمک می کند تا بدانند کدام محصولات و غذاها را در فهرست مشتریان خود قرار دهند یا سودآوری هر ماده غذایی / کالا را به درستی محاسبه کنند. حتی گاهی اوقات به آنها کمک می کند شاخه های کم درآمد را ببندند و از ضرر صدها میلیون نفر جلوگیری کنند.