سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

بک لینک

قیف بازاریابی: قیف بازاریابی یکی از اصطلاحاتی است که شما در دنیای بازاریابی و تبلیغات به ویژه در صحنه بازاریابی دیجیتال زیاد می شنوید. قیف بازاریابی به ما کمک می کند تا یک مسیر مشخص برای تبدیل مخاطب یا کاربران به مشتری و حتی بعداً به مشتری وفادار داشته باشیم و بتوانیم در هر مرحله به مخاطبان خود کمک کنیم تا راحت تر به خواسته های خود برسند.
قیف بازاریابی: در این مقاله قصد داریم مفهوم قیف بازاریابی یا قیف فروش را مورد بحث قرار دهیم و در مورد مراحل مختلف آن بیشتر صحبت کنیم. در آخر ، ما قیف بازاریابی را تحلیل خواهیم کرد.

تولید محتوا در اینستا
تولید محتوا در اینستا

آگاهی از برند


قیف بازاریابی: مرحله آگاهی از برند یا مارک تجاری که به آن آگاهی نیز گفته می شود ، در واقع اوج و باز شدن قیفی است که مخاطبان زیادی از آن وارد قیف می شوند. شما روش های مختلفی را امتحان می کنید تا به مخاطبان خود در مورد مارک یا محصولات خود اطلاع دهید و به آنها بگویید که می توانید به آنها کمک کنید.
مخاطبان از طرق مختلف مانند تحقیق سعی در یافتن خواسته ها و نیازهای آنها دارند و می توانند آنها را برطرف کنند. اکنون در این مرحله می توانید از روش های مختلفی مانند جمع آوری لید ، تولید محتوای مفید و بازاریابی محتوا ، اجرای کمپین های مختلف ، شبکه های اجتماعی و … برای جذب چنین مخاطبی استفاده کنید.
قیف بازاریابی: در این مرحله دو بحث بسیار مهم وجود دارد ، برخی معتقدند هرچه بیشتر مخاطب را بتوانیم به سمت قیف بازاریابی خود سوق دهیم (یعنی بازدید بیشتری داشته باشیم) به احتمال زیاد مشتری بیشتری خواهیم داشت. اما برخی دیگر می گویند اینگونه نیست و کیفیت هدایت ها مهم است و ما باید به مخاطبان مورد نظر برسیم که مطمئن باشیم بیشتر آنها به مشتری تبدیل می شوند.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

علاقمندی به برند



قیف بازاریابی: در این مرحله ، با آشنایی بیشتر مردم با ما و محصولات یا خدمات ما ، آنها علاقه مند می شوند اطلاعات بیشتری کسب کنند و از نزدیک بررسی کنند. او در تلاش است تا بیشتر در سایت گشت بزند و ببیند که چقدر می توانیم به او کمک کنیم.

قیف بازاریابی: مرحله بعدی مرحله توجه است که با حروف دیگری مانند رتبه بندی و ملاحظات نیز شناخته می شود. در این مرحله ، مخاطبانی که وارد قیف بازاریابی ما شده اند و به عنوان کاربر ، پس از بررسی سایت ، به محصولات ، خدمات یا راه حل های ما علاقه مند هستند ، تصمیم می گیرند بررسی دقیق تری داشته باشند.
قیف بازاریابی: این مرحله تقریباً یک مرحله قبل از خرید است. زیرا مخاطبان دیگر تقریباً می دانند که ما می توانیم به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده کنیم و سعی می کنند با نگاهی دقیق و سپس ورود به مرحله خرید ، محصول یا خدمات مورد نظرشان را تعیین کنند. در این مرحله ، ما کاربر را به عنوان مشتری جذب شده می شناسیم تا در مرحله بعدی به یک خریدار واقعی تبدیل شویم.


تولید محتوا انیمیشن
تولید محتوا انیمیشن

قیف بازاریابی

قیف بازاریابی: تمام تلاش ما در راه بازاریابی و قیف سفر مشتری این است که آنها را به یک خریدار واقعی تبدیل کنیم. بنابراین ، تا زمانی که این مرحله کاملاً تمام نشود ، نباید خوشحال و خوشبین باشیم. زیرا در موارد متعددی اتفاق افتاده است که به دلایل مختلف مشتریان در این مرحله خرید را متوقف کرده اند و ما مجبور شده ایم آنها را با کمپین های مختلفی مانند هدف گیری مجدد اعزام کنیم.
قیف بازاریابی: البته ، از آنجا که تبدیل نهایی فقط خرید محصولات نیست ، اقدامات دیگری مانند ثبت نام ، پر کردن فرم یا بارگیری برنامه مورد نظر نیز می تواند در این مرحله انجام شود. اما به طور کلی ، بزرگترین هدف فروش محصول است و وقتی خرید انجام می شود ، قیف بازاریابی ما تمام می شود. در واقع ، مرحله خرید آخرین قسمت یا پایان قیف بازاریابی ما است.

بازاریابی چیست


قیف بازاریابی: همه ما این کلمه و شکل قیف را می دانیم و چندین بار از آن استفاده کرده ایم. باید بدانید که قیف دهانه بزرگی دارد و هرچه به آن نزدیکتر شوید ، دهانه قیف کوچکتر می شود. قیف بازاریابی قیف در واقع همان معنی را دارد. یعنی افراد زیادی ابتدا تحت عنوان چشم انداز ، مخاطب یا مشتری بالقوه وارد قیف بازاریابی ما می شوند و پس از طی مسیری خاص به مشتری واقعی تبدیل می شوند.
قیف بازاریابی: بنابراین ، طبیعی است که هرچه به انتهای قیف نزدیک می شویم ، افراد بیشتری را می بینیم و احتمالاً تعداد کمی مشتری می شوند. دلیل آن کاملاً طبیعی است. زیرا بسیاری از مخاطبانی که به قیف وارد می شوند قطعاً به دلایل مختلف خرید محصول ما را متوقف می کنند. بنابراین باید سعی کنیم مراحل این قیف را به درستی پیاده کنیم تا مشتری بیشتری جذب کنیم.


قیف بازاریابی: مسیری که مشتری از ابتدا تا انتها طی می کند به عنوان سفر مشتری شناخته می شود و شامل قیف بازاریابی است. قیف بازاریابی نیز از ابتدا تا انتها هدف مشخصی دارد و تلاش می کند تا مشتریان بالقوه را به مشتری واقعی تبدیل کند. البته مشتری واقعی فقط نمی تواند به معنای فروش محصول باشد و سایر فرایندها مانند ثبت نام یا پر کردن فرم خاصی نیز بخشی از اقداماتی است که در پایین قیف انجام می شود.
قیف بازاریابی: البته در سال های اخیر ، متخصصان حوزه بازاریابی دیجیتال معتقدند که در گسترش این قیف بازاریابی قیف دیگری نیز برای حفظ مشتری وجود دارد و اگر نتوانیم مشتریان فعلی را به خوبی حفظ کنیم ، بسیاری از آنها از دوم خارج می شوند قیف

محتوا
محتوا

مراحل پس از خرید در بازاریابی



قیف بازاریابی: قیف بازاریابی وقتی به مرحله خرید می رسیم پایان می یابد ، اما همانطور که گفتیم برخی مانند اوبر فکر می کنند که این مراحل ادامه دارد و ما باید روابط خود را با مشتریان واقعی حفظ کنیم. به همین دلیل دو مرحله مهم دیگر نیز داریم:

وفاداری در بازاریابی



قیف بازاریابی: کار اصلی تازه از مرحله خرید آغاز شده است. از آنجا که بسیاری از مردم فکر می کنند خرید یک محصول کل ماجراست و وقتی کار تمام شد ، ما موفق هستیم. اما در حقیقت اینطور نیست و ما نباید اجازه دهیم مشتری ما فقط مشتری عبوری باشد. ما برای نگه داشتن مشتری خود باید کاری انجام دهیم و برای آن باید آنها را حفظ کنیم.
قیف بازاریابی: بنابراین ، مرحله بعدی پس از خرید ، مرحله وفاداری است و با ارائه خدمات بهتر ، ارتباط مداوم ، ارائه پیشنهادات جدید ، کد تخفیف ، محصولات با کیفیت و … ، باید مشتری خود را به مشتری وفاداری تبدیل کنیم که خرید نمی کند هر جای دیگر.



قیف بازاریابی: این مرحله نهایت اعتماد و وفاداری مشتری به برند ما است. در این مرحله ، نه تنها خریدار مشتری وفاداری است ، بلکه در همه جا به عنوان مدافع مارک و محصولات ما ظاهر می شود و با تمام توان از ما دفاع می کند. اگر هم خریدار و هم مشتری به این مرحله برسند ، در واقع با ارزش ترین مرحله برای ماست. زیرا این مشتری دیگر به مسابقه نمی رود و حتی با تمام وجود از ما دفاع می کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

قیف بازاریابی

قیف بازاریابی: مدل های مختلفی برای قیف بازاریابی ارائه شده است که برخی از آنها مراحل دقیق تری دارند. برخی افراد نیز این مراحل را به صورت هرمی نشان می دهند. مدل های قیف بازاریابی که مراحل کمتری دارند ، سفر کلی مشتری را در نظر می گیرند و آن را به چندین قسمت مهم و اساسی تبدیل می کنند.