سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

بک لینک

سرویس گوگل وبمستر تولز: احتمالاً از دیدن یا شنیدن اصطلاح Google Webmaster یا Google Webmaster Tools خوشحال نخواهد شد.

سرویس گوگل وبمستر تولز: مدتی است که ، گوگل سعی دارد نام جدید Google Console یا Google Search Console و آنچه Re-brand نامیده می شود را جایگزین این سرویس کند.

سرویس گوگل وبمستر تولز: اما هنوز هم ، بیشتر مدیران وب همان نام قدیمی را ترجیح می دهند و از آن استفاده می کنند.

سناریو در تولید محتوا
سناریو در تولید محتوا

اثبات مالکیت گوگل وبمستر


سرویس گوگل وبمستر تولز: ساده ترین راه برای اثبات مالکیت این است:

سرویس گوگل وبمستر تولز: Google Webmaster یک فایل Html کوچک در اختیار شما قرار می دهد که به شما می گوید اگر واقعاً صاحب سایتی هستید که نام بردید ، آن را در root قرار دهید (فهرست عمومی HTML) و به من اطلاع دهید.

سرویس گوگل وبمستر تولز: هنگامی که پرونده را بارگیری کردید و به Google اطلاع دادید (معروف به تأیید) ، Google به شما امکان می دهد به اطلاعات سئو سایت خود دسترسی پیدا کنید.

سرویس گوگل وبمستر تولز: این تنها راه اثبات مالکیت نیست و Google راه های دیگری نیز ارائه می دهد:
البته علاوه بر کلیک ، اطلاعات برداشت نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

سرویس گوگل وبمستر تولز: هر بار که شخصی در Google جستجو می کند و یکی از پیوندهای شما به سایت شما نشان داده می شود ، به عنوان یک تأثیرگذاری حساب می شود.

گوگل وب مستر
گوگل وب مستر

سرویس گوگل وبمستر تولز: هر بار که کاربر پس از مشاهده پیوند روی پیوند شما کلیک می کند ، به آمار کلیک سایت شما اضافه می شود.

سرویس گوگل وبمستر تولز: نکته دیگری نیز قابل ذکر است. ما قصد نداریم خدمات وب مستر گوگل را در اینجا آموزش دهیم. اول از همه ، سایت های آموزش حرفه ای بسیاری در این سرویس تخصص دارند. دوم ، برای استفاده از قابلیت های اساسی این سرویس ، به آموزش خاصی نیاز ندارید.

این پیشنهاد دو دلیل دارد:

Google Analytics از ایران دسترسی محدودی دارد و شما باید هر بار که از آن استفاده می کنید به سرویس های تغییر آدرس IP دسترسی پیدا کنید ، که این یک دردسر اضافی است.
Google Analytics پیچیده تر است و جزئیات و تنظیمات بسیار بیشتری دارد و مدیریت و استفاده از آن برای مبتدیان می تواند کمی مشکل باشد.


چرا از سرویس Google Webmaster استفاده می کنیم؟


Google Webmaster کاربردهای زیادی دارد. اما یکی از مهمترین کاربردهای آن نظارت و ارزیابی ترافیک ورودی از طریق موتور جستجوی گوگل است.

وب مستر
وب مستر

هنگام استفاده از خدمات مدیر وب سایت Google ، دسترسی ویژه ای به Google ندارید. در عوض ، شما به سادگی به Google اثبات می کنید که مالک سایت هستید و از آنها می خواهید جستجو و جستجوی داده های سایت را با شما به اشتراک بگذارند.

تفاوت بین Google Webmaster و Google Analytics


اگر سعی کنید ترافیک سایت خود را بهتر درک و تحلیل کنید ، ابتدا با دو سرویس مواجه خواهید شد ، ابزار Google Webmaster و Google Analytics.
بخش قابل توجهی از سرویس های Google Webmaster (یا اخیراً Search Console) از طریق Google Analytics نیز در دسترس هستند.

اما اگر اولین بار است که می خواهید از این سرویس ها استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم از سرویس Webmaster به طور مستقل (قبل از رفتن به Analytics) استفاده کنید.