سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

بازاریابی اینترنتی

Sitemap فایلی است که از طریق آن لیستی از تمام صفحات وب به موتورهای جستجو ارائه می شود. نقشه سایت موتورهای جستجو را با ساختار صفحات وب یا سازماندهی صفحات فراهم می کند. ربات های موتور جستجو می توانند از طریق نقشه سایت به صفحات وب دسترسی پیدا کنند. اگر صفحات وب در نقشه سایت وجود داشته باشد ، معمولاً توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی خواهد بود ، یا به عبارت دیگر ، نقشه سایت بهترین ابزار برای خزیدن صفحات وب است ، اما گوگل گفته است که نقشه سایت نمایه بودن صفحات وب شما را تضمین نمی کند Google از نقشه های سایت برای شناسایی ساختار سایت استفاده می کند.

تولید محتوا در اینستا
تولید محتوا در اینستا

سایت مپ Sitemap


Sitemap فایلی است که شامل لیستی از مهمترین مطالب سایت می باشد تا خزنده های گوگل بتوانند به راحتی آن مطالب را نمایش داده و نمایه سازی کنند. نقشه های سایت همچنین به موتورهای جستجو می گویند که کدام محتوا از محتوای دیگر مهمتر است.

برخلاف این نوع نقشه سایت ، نوع دیگری از نقشه سایت مبتنی بر HTML وجود دارد که حاوی لیستی از مهمترین پرونده ها در سایت است. این نوع نقشه سایت در درجه اول توسط کاربران استفاده می شود تا بتوانند محتوای سایت را پیدا و استفاده کنند.

موتورهای جستجو برای یادگیری ساختار سایت ها از نقشه سایت XML (نوع اول) استفاده می کنند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در نقشه سایت نمایه سازی سایت را تضمین می کند.

این بدان معنی است که اگر نقشه سایت از کد XML خوب استفاده کند ، URL های معتبر و منظمی را برای خزنده ها فراهم کند و سایر الزامات موتور جستجو را برآورده کند ، URL ها در خزنده های بعدی در نظر گرفته می شوند. این باعث می شود صفحات مختلف در موتورهای جستجو دیده شوند.
نقشه سایت یک نسخه امضا شده از سایت شما است. Sitemap یک فایل .xml است که حاوی URL های تمام صفحات ، اهمیت آنها ، پیوندهای سایت و آخرین به روزرسانی سایت برای ارائه سایت به موتورهای جستجو است.

تولید محتوا اینستاگرامی
تولید محتوا اینستاگرامی

اهمیت نقشه سایت Sitemap


نقشه سایت اهمیت صفحات شما را مشخص می کند. خزنده های گوگل هر کدام معیارهای خاص خود را برای تعیین خوب یا بد بودن یک صفحه دارند. شما می توانید صفحات موجود در گوگل را به عنوان مهمترین صفحات رتبه بندی کنید تا بتوانید در مورد SEO آن صفحات بیشتر کار کنید و از رقابت خود بهتر عمل کنید. محتوای سایت که قصد دارید آن را به روز کنید یا محتوایی که اخیراً برای سایت خود نوشتید با استفاده از نقشه سایت به Google ارائه می شود. هر زمان که به روزرسانی می شود ، خزنده های Google به سایت شما می آیند و سایت یا اصطلاحاً صفحات فهرست را بررسی می کنند.

مارکتینگ
مارکتینگ

چرا نقشه سایت Sitemap


خود را جای گوگل بگذارید. فرض کنید سایتی وجود دارد که صفحات زیادی دارد. اگر سایت فاقد نقشه باشد ، می توان صفحات را به خزنده ها گم کرد و فهرست نشد. با استفاده از این نقشه ها ، شما به موتورهای جستجو هدایت می شوید و تمام صفحات خود را به Google ارسال می کنید. همچنین ، سایت شما ممکن است جدید باشد و شما هنوز پیوندهای داخلی و خارجی مناسب را ایجاد نکرده اید. خزنده ها نمی توانند به صفحات غیر مرتبط دسترسی پیدا کنند. مسیری که این خزنده ها برای دسترسی به صفحات دیگر استفاده می کنند مسیر پیوندها است. با استفاده از نقشه سایت ، می توانید URL صفحه هایی را که پیوند موتور جستجو ندارند نیز بدهید.