سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

همانطور که می دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است. گزارشگری تبلیغات یکی از مهمترین زیرشاخه های بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار زیاد آن باعث شده است که بسیاری از مردم بر این باورند که همه کارهای روابط عمومی مربوط به انتشار داستان های تبلیغاتی است. اما اینگونه نیست و از گزارشگری در بسیاری از موارد دیگر مانند معرفی محصول یا خدمات در رسانه های محبوب استفاده می شود.
احتمالاً شنیده اید که برخی از شرکت ها در رسانه های معروف مانند سایت های پربازدید در زمینه های مختلف تبلیغات کرده اند. البته گزارشگری علاوه بر رسیدن به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی ، در گرفتن بک لینک نیز نقش مهمی دارد. در این مقاله می خواهیم ببینیم که گزارشگری تبلیغاتی چیست و چگونه به سئو کمک می کند.
با توجه به فراگیر بودن و جامع بودن گزارشات تبلیغاتی که در بالا ذکر شد ، کانالهای زیادی برای توزیع محتوا وجود دارد که می توان از جمله سایتهای پر بازدید ، رسانه های اجتماعی ، رسانه های چاپی و … انتخاب کرد تا طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهد. بنابراین ، انتشار رپورتاژ های تبلیغاتی ، شانس دیده شدن نام تجاری و محصولات شما را افزایش می دهد و یکی از اصلی ترین کارکردهای رپورتاژ ، نام تجاری و آگاهی از برند است.



یکی دیگر از مزیت های مهم گزارشگری تبلیغاتی این است که همه مشاغل بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند که تجارت شما مدل B2B یا B2C باشد ، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ تبلیغاتی قدرتمند ، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.

تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل

برندسازی با رپورتاژ آگهی


همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ گیری در مورد کانالهای محبوب توزیع محتوای این است که باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود. فقط با ادامه انتشار رپورتاژ ها می توانید اعتبار برند خود را افزایش دهید.

قبل از انتخاب کانال های توزیع محتوای مناسب برای انتشار رپورتاژ و انتقال پیام به عموم ، مرحله مهمی به نام تهیه و ویرایش رپورتاژ وجود دارد. بسیار مهم است در تهیه رپورتاژ تبلیغاتی باید چند نکته مهم را در نظر گرفت و در اینجا فقط چند مورد ذکر شده است.
ساختار را مشاهده کنید
برای نوشتن هر نوع متن ، ساختار خاصی وجود دارد که باید با اصول صحیح آن را دنبال کنید. رپورتاژ دهی از این قاعده مستثنی نیست و شما باید بتوانید ساختار صحیح آن را مرحله به مرحله از نقطه شروع تا انتها دنبال کنید و فراخوان عمل (CTA) را بنویسید.

انتشار خبر در رپورتاژ آگهی



ما قصد نداریم تبلیغات را مستقیماً ارسال کنیم و همانطور که از نام آن پیداست ، ما به دنبال اطلاع رسانی ، تبلیغات و ارتباط با مردم از طریق متن خبری مناسب و مانند مقاله هستیم.

ارزش کلی رپورتاژ تبلیغاتی خوب در بهره وری و منحصر به فرد بودن آن است. به هیچ عنوان رپورتاژ شما نباید کپی باشد یا بیش از حد شبیه به رپورتاژ های دیگر باشد.

رپورتاژ
رپورتاژ

استفاده از کلمات کلیدی در رپورتاژ آگهی



هنگام رپورتاژ تبلیغ خود حتماً از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی کل خانواده استفاده کنید تا مخاطبان شما خیلی زود متوجه آنچه شما تمرکز می کنید شوید. در حالی که این مشکل در بهبود سئوی سایت موثر است.

در رپورتاژ خود ، پس از بیان موضوعات و ارائه یک سری واقعیت ها ، باید نکاتی را وارد کنید که ارزش افزوده ای برای مخاطب ایجاد می کند و از طرف دیگر ، عملی است. به عبارت دیگر ، شما باید مخاطب را کنجکاو کنید تا ببیند برند شما ، محصولات شما و خدمات شما چه نیازهای آنها را برآورده می کند.

قیمت رپورتاژ آگهی

رپورتاژ اخبار نسبت به برخی روشهای دیگر مقرون به صرفه است و گرچه رپورتاژ به اندازه کافی قوی و جذاب است تا بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند ، بسیاری از کانالهای توزیع محتوا آن را منتشر می کنند. با هزینه مناسب می توانید پیام خود را به مخاطبان خود برسانید ، نرخ تبدیل و سئو را بهبود ببخشید.

تولید محتوا در زمینه پوشاک
تولید محتوا در زمینه پوشاک

اثر رپورتاژ آگهی در سئو



انتشار رپورتاژ های تبلیغاتی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئوی خارجی سایت است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت محبوب ارسال می کنید و به کلمات کلیدی مورد نظر خود پیوند می دهید ، می توانید از یک سایت معتبر دارای پیوند پیوند باشید. به علاوه ، متن رپورتاژ شما در نتایج Google رتبه خوبی خواهد داشت.

عنوان خبر در رپورتاژ آگهی



هیچ چیزی بیش از یک عنوان جذاب نمی تواند مردم را ترغیب کند که لینک رپورتاژ را باز کنند و همه آن را بخوانند. نوشتن یک عنوان و سربرگ حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و قطعاً به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.

بازاریابی
بازاریابی

رپورتاژ آگهی چیست

همانطور که حدس می زنید ، رپورتاژ تجاری یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی تبلیغات متنی در قالب رپورتاژ و رپورتاژ خبری است. سایت کارآفرین ، که در تعریف خود از رپورتاژ تبلیغات شناخته شده است ، می گوید:
یک داستان تبلیغاتی (خبر) در واقع تبلیغاتی است که توسط واحد روابط عمومی با هدف آگاهی بخشی به مردم در مورد رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند انجام می شود.
در واقع رپورتاژ نوعی تبلیغات یکسان است که به صورت رپورتاژ یا رپورتاژ نوشته می شود و البته یک متخصص باید از نظر تبلیغات روی آن کار کند. در رپورتاژ های تبلیغاتی ، مخاطبان خود را به سمت خاصی هدایت می کنید تا آنها را به جایی که می خواهید و آنچه می خواهید اتفاق بیفتد ، برسانید.
در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت هستند ، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و ما شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل ، گزارشگری تبلیغاتی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی جهت اطلاع رسانی ، تبلیغات و ارتباط با مردم ، تأثیر زیادی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.


در تبلیغات آنلاین ، می توانید با ارسال داستان های تبلیغاتی یا رپورتاژ ها در سایت های پربازدید که مخاطبان شما در آن حضور دارند ، اطلاعات و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده سازی کنید. در حالی که در بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال ، موضوع SEO بسیار مهم است و گزارشگری یکی از مواردی است که تأثیر زیادی در سئو خواهد داشت.

تولید محتوا لباس
تولید محتوا لباس

مزایای رپورتاژ آگهی



مطمئناً ، فعالیت های روابط عمومی ، هرچه اجرا شود ، بسیار مهم است. یکی از دلایل اهمیت رپورتاژ های تبلیغاتی ، فراگیر بودن چگونگی انتشار متن در طیف گسترده ای از رسانه های آفلاین و آنلاین است.