سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی مدرن: مشاغل و سازمان های مختلف برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود از علم بازاریابی استفاده می کنند. بازاریابی طی دهه های گذشته شکل جدیدی به خود گرفته و از کانال های جدیدی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند. البته این به معنای کنار گذاشتن بازاریابی سنتی نیست ، فقط روش های جدیدتری است که ممکن است برای برخی از مشاغل مفیدتر و کم هزینه باشد. در این مقاله ، نگاهی خواهیم داشت به اصول بازاریابی مدرن و نحوه استفاده از آن و سپس نگاهی خواهیم داشت به تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن.

تولید محتوا ابتدایی
تولید محتوا ابتدایی

بازاریابی مدرن چیست


بازاریابی مدرن: بازاریابی نوین نوعی بازاریابی است که در آن از ظرفیت و پتانسیل اینترنت ، شبکه های اجتماعی و به طور کلی ابزارها و فناوری های جدید برای ارائه خدمات و محصولات شرکت به مردم استفاده می شود. بازاریابی جدید ارتباط نزدیکی با بازاریابی دیجیتال دارد. در واقع ، بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی مدرن است.

بازاریابی مدرن: بازاریابی دیجیتال از ابزارهای جدیدی برای ارائه محصولات یا خدمات شرکت به روش های جدید به مخاطبان و مشتریان استفاده می کند. وب سایت ، ایمیل ، اینستاگرام ، تلگرام و همه ابزارهای موجود در دنیای وب تعدادی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستند. در بازاریابی جدید سعی شده با استفاده از ظرفیت کامل ابزارهای تکنولوژیک ، شرکت و محصولات آن با کمترین هزینه ممکن به مشتریان ارائه شود و در گام بعدی تشویق آنها به خرید باشد.

همکاری در تولید محتوا
همکاری در تولید محتوا

تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی

بازاریابی مدرن: در بازاریابی جدید بسیار مهم است که شما از ابزاری استفاده کنید که شما را در اسرع وقت و با کمترین هزینه به هدف برساند. به عنوان مثال ، ممکن است یک تجارت بتواند با بودجه محدود ، محصول جدیدی را به مشتریان فعلی خود معرفی کند. حال فرض کنید برای معرفی این محصول دو روش بازاریابی از طریق ایمیل و بازاریابی پیامکی وجود دارد. با توجه به بودجه محدود ذکر شده ، وظیفه تیم بازاریابی مدرن این است که جوانب مثبت و منفی هر یک از این روش ها را در نظر بگیرد و بهترین روش را برای آن انتخاب کند.

بازاریابی مدرن: بدون شک گرچه مفهوم کلی بازاریابی یکسان است اما تفاوت های زیادی بین بازاریابی مدرن و سنتی وجود دارد. اما مهمترین تفاوت این دو نوع بازاریابی در یک طرفه بودن بازاریابی سنتی است. در بازاریابی سنتی ، تعامل بین مخاطب و نام تجاری به حداقل می رسد ، در حالی که در بازاریابی جدید ، همه مخاطبان می توانند با تجارت یا سازمان ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود را مطرح کنند. البته تفاوت های دیگری نیز بین این دو بازاریابی وجود دارد. در ادامه ، مزایای بازاریابی مدرن نسبت به بازاریابی سنتی را در یک عنوان ارائه خواهیم داد.

تولید محتوا پایه اول
تولید محتوا پایه اول

اصول بازاریابی مدرن چیست؟


بازاریابی مدرن: برای گرفتن بهترین نتیجه ، باید اصول بازاریابی مدرن را در نظر بگیرید و از تمام اصول آن استفاده کنید تا با کمترین هزینه ممکن بیشترین بهره را ببرید. اولین اصل این نوع بازاریابی در نظر گرفتن “اندازه سود” است. در واقع ، بسیاری از شرکت ها حتی رکورد فروش خود را شکسته اند ، اما مقدار زیادی از دست داده اند. این به دلیل استراتژی های بازاریابی بد است. اصل دوم این بازاریابی “ارزیابی شاخص های اصلی” است.

اهمیت بازاریابی مدرن


بازاریابی مدرن: دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مشاغل به استفاده از بازاریابی مدرن ترغیب شوند. نرخ تبدیل بالاتر ، هزینه های بازاریابی کمتر ، گزارش دقیق و بسیاری از مسائل دیگر ، مشاغل را مجبور می کند از این نوع بازاریابی برای محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در اینجا مهمترین مزایای استفاده از بازاریابی جدید آورده شده است.

بازاریابی مدرن: بسیاری از ویژگی های سفارشی سازی: فرض کنید شما شرکتی هستید که خدمات آموزشی ارائه می دهید و می خواهید دانشجویان کنکور را برای حضور در اردوی نوروزی نزدیک کنکور ارائه دهید. اکنون ، اگر از بازاریابی جدیدی استفاده می کنید ، می توانید آن را به روش های مختلف ، فقط استخراج دانش آموزان و صرف هزینه برای دانشجویان دیگر ، ارائه دهید. به عنوان مثال ، فقط می توانید برای دانش آموزان دبیرستان پیام کوتاه ارسال کنید.

تولید محتوا لباس
تولید محتوا لباس

ارزیابی بازاریابی مدرن و سنتی


بازاریابی مدرن: ارزیابی عملکرد شاخه های مختلف: در بازاریابی سنتی ، معیاری برای بررسی دقیق هر کانال وجود نداشت. به عنوان مثال ، اگر بخواهید همزمان از تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در مترو استفاده کنید ، محاسبه میزان جذب مخاطب برای هر یک از این روش ها امکان پذیر نیست. اما در بازاریابی مدرن ، حتی اگر از چندین کانال بازاریابی استفاده می کنید ، می توانید میزان پذیرش هر کانال را جداگانه بررسی کنید. این کانال های گران قیمت را از بین می برد. با این کار می توانید در بازاریابی نیز هزینه زیادی پس انداز کنید.

بازاریابی مدرن: البته این مشکل در ابتدای مقاله مطرح شد و شما باید دائماً معیارهای مورد نظر خود را با نتایجی که می گیرید مقایسه کنید تا بهترین نتیجه را برای فعالیت بازاریابی شرکت کسب کنید. اما آخرین اصل بازاریابی جدید این است که پس از فروش ، تازه وارد شما شروع می شود و شما باید مشتری را برای خریدهای آینده نگه دارید. این دقیقاً تفاوت بین بازاریابی سنتی و مدرن است. در بازاریابی سنتی ، فروش آخرین مرحله در بازاریابی است ، در حالی که در بازاریابی جدید پس از فروش ، شما تازه شروع به کار کرده اید.

بازاریابی مدرن: در سال های گذشته ، مشاغل و سازمان ها مجبور بودند هزینه های زیادی را صرف تبلیغات کنند. بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر ، تبلیغات روزنامه ها ، چاپ بروشور و حتی تبلیغات تلویزیونی از جمله مواردی بود که در بازاریابی سنتی انجام شد و هزینه بالایی را به این تجارت تحمیل کرد. شرکت از نظر مخاطب و جذب مشتری.