سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

بک لینک

در میان بسیاری از روش های بازاریابی ، بازاریابی اپلیکیشن یا بازاریابی اپلیکیشن یکی از موثرترین تکنیک های بازاریابی به دلیل هدف قرار دادن کاربران تلفن همراه است.
امروزه با افزایش تعداد ساعات استفاده از تلفن همراه و با توجه به اینکه تلفن همراه توانسته است از زمان خرابی کاربران خود پشتیبانی کند ، استفاده از تلفن همراه بیش از تلویزیون و حتی رایانه است. در میان تمام ویژگی هایی که تلفن همراه می تواند به کاربران خود ارائه دهد ، از جمله شبکه های اجتماعی و وبگردی ، استفاده از اپلیکیشن ها نیز بسیار محبوب است و همین امر آن را به فضای مناسبی برای بازاریابی محصول تبدیل کرده است.

بازاریابی اپلیکیشن موبایلی


برای افزایش موفقیت در بازاریابی اپلیکیشن موبایلی که در حال طراحی آن هستید ، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

با در نظر گرفتن تعداد خرید مشتری در گذشته ، برای دوره بعدی با استفاده از اپلیکیشن بازاریابی هدف تعیین کنید.

بازاریابی در تولید محتوا
بازاریابی در تولید محتوا



بیشتر اوقات ، بازاریابان تبلیغات موبایل را دست کم می گیرند و هزینه کمی را برای آن خرج می کنند. با این حال ، در عصر تلفن های همراه ، بیشتر مردم به جای لپ تاپ با تلفن های همراه خود کار می کنند ، مطالعه می کنند و حتی تلویزیون می بینند. بنابراین مهمترین گام برای موفقیت ، اختصاص بودجه مناسب برای بازاریابی کاربردی است.
اگر با استفاده از منابع مناسب و به بهترین وجه انجام شود ، یک اپلیکیشن با کیفیت و پرکاربرد به دست مشتریانی می رسد که هنگام استفاده از آن اوقات خوشی را سپری خواهند کرد. این می تواند KPI شما را به طرز چشمگیری افزایش داده و بهره وری شما را افزایش دهد.
در بسیاری از سازمان ها ، زمینه کار موبایل کاملاً جدا و تعریف نشده است. به همین دلیل است که چندین بخش کار شما را زیرمجموعه خود می دانند و اینجاست که دستورالعملهای مختلف از بخشهای مختلف به شما منتقل می شود.
بهتر است همه این افراد را در یک تیم جمع کنید و یک جلسه با هم داشته باشید تا مجبور نشوید از گروه های مختلف دستورات متناقضی بگیرید و در آخر ندانید که چه کاری باید انجام دهید.
شریک یک متخصص بازاریابی موبایل
از یک متخصص بازاریابی موبایل به جلسات اپلیکیشن بازاریابی خود دعوت کنید. بخش بازاریابی با بازاریابی موبایل متفاوت است. در این زمینه ، میدان جنگ و سلاح های آن با انواع دیگر بازاریابی متفاوت است. حتی بازاریابان دیجیتال نیز در شرایط موبایل گاهی اوقات عملکرد خوبی ندارند. به همین دلیل بهتر است از یک متخصص در زمینه بازاریابی موبایل کمک بگیرید.

دیتا اینتری



در این مسیر می توانید از هدف خود منحرف شوید! به عنوان مثال ، شما یک بازی را با هدف یادگیری نحوه کار با نرم افزار خود طراحی کرده اید تا مشتریان در حین انجام آن بازی چشم به راه خرید کالای مورد نظر خود باشند و در نهایت فروش محصول شما را افزایش دهند. اما در روند طراحی یک اپلیکیشن به منظور بازاریابی این نرم افزار ، ممکن است تمرکز اصلی نادیده گرفته شود و شما چنان درگیر اپلیکیشن شوید که در نهایت بازاریابی این اپلیکیشن را انجام دهید.
به یاد داشته باشید که هدف از طراحی یک اپلیکیشن بازاریابی محصولات این شرکت است نه خود برنامه. اگر فکر می کنید بسیاری از افراد اپلیکیشن شما را دوست دارند و آن را خنده دار می دانند. اما تأثیر قابل توجهی در فروش محصول نهایی ندارد یعنی شما توسط این اپلیکیشن گیر افتادید و بازاریابی را فراموش کردید. بنابراین بهتر است کمی به عقب برگردید و مشکلات را اصلاح کنید.
چگونه کاربران را در اپلیکیشن نگه داریم؟
حتی اگر بارگیری های شما افزایش یابد و رتبه خوبی در Google Play کسب کنید ، تنها در صورت داشتن کاربران وفادار موفق خواهید بود.
اگرچه تعداد بارگیری ها قابل توجه است. اما شما زمان زیادی را برای طراحی اپلیکیشن و تحویل آن به کاربران صرف کرده اید. نباید آن را بدون مراقبت رها کنید. کاربر وفادار ، کاربری است که پس از بارگیری یک اپلیکیشن ، هدف ما از طراحی این اپلیکیشن را انجام می دهد و آن را به بازگشت سرمایه تبدیل می کند.
با این حال ، بسیاری از کاربران بیش از یک یا دو بار پس از بارگیری اپلیکیشن ، از آن استفاده نمی کنند. بنابراین باید عملکرد کاربران را کنترل کرده و در صورت عدم جذب کاربر وفادار ، مشکل را پیدا کنید. این مشکل ممکن است در عملکرد یا طراحی اپلیکیشن باشد.

سئو محتوا
سئو محتوا

عملکرد اپلیکیشن


برای ارزیابی عملکرد اپلیکیشن بازاریابی خود و مشاهده اینکه اپلیکیشنی که طراحی کرده اید در دستیابی به اهداف خود (جذب مشتری) چقدر موثر و قدرتمند بوده است. برای این منظور از شاخص KPI استفاده کنید. KPI از حروف آغازین Key Performance Indicator به معنای “شاخص های کلیدی عملکرد” گرفته شده است.
برای استفاده از KPI ، باید دستیابی به هدف را در بازه های زمانی خاص اندازه گیری کنید و سپس مقدار هر دوره را با دوره قبلی مقایسه کنید. فرض کنید شما روش بازاریابی اپلیکیشن را از پاییز شروع می کنید و سپس تعداد خرید مشتری (هدف) در سه ماه گذشته (تابستان) را با تعداد خرید مشتری در سه ماه پاییز مقایسه می کنید تا اثربخشی اپلیکیشن را در بازار یابی.

تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام
تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

اهمیت بازاریابی اپلیکیشن


اگر می خواهیم بازاریابی اپلیکیشن را در یک جمله تعریف کنیم ، باید بگوییم بازاریابی اپلیکیشن ای فرآیند ایجاد کمپین های بازاریابی برای جلب مشتری در هر مرحله از قیف بازاریابی است تا بتوانند با اپلیکیشن و کاربرد شما تعامل داشته باشند.
برای طراحی یک اپلیکیشن بازاریابی اپلیکیشن که بازده خوبی هم دارد می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
مشتریان هدف خود را پیدا کنید
به این ترتیب می توانید اپلیکیشن ای متناسب با سلیقه و خواسته های آنها طراحی کنید. اپلیکیشنی که مورد توجه آنها قرار گرفته و نه تنها مخاطبان را برای کار با آنها جذب می کند ، بلکه آنها را به خرید محصول ترغیب می کند.
در مورد رقابت خود تحقیق کنید
شناخت یک رقیب به شما کمک می کند تا با مخاطب هدف خود ارتباط موثری برقرار کنید ، تجارت خود را از سایر رقبا متمایز کنید ، چالش ها را بیابید و روندها را بهبود ببخشید.
با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کرده و تعداد بارگیری اپلیکیشن ها را افزایش دهید.