سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

محتوا نیچه

استراتژی کشش بازاریابی یکی از مهمترین استراتژیهایی است که می تواند تأثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد. در ادامه این مقاله ، ابعاد مختلف این استراتژی را بررسی خواهیم کرد.
استفاده از استراتژی های مختلف به شما و سازمان شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن به اهداف تعیین شده خود برسید. در دنیای تجارت امروز ، استراتژی های زیادی وجود دارد که می تواند برای بهبود تجارت شما استفاده شود.

تولید محتوا اینستاگرامی
تولید محتوا اینستاگرامی

استراتژی کشش Pull

استراتژی جذب بازاریابی را تعریف کنید
استراتژی بازاریابی pull در واقع به این معنی است که شما می توانید از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی در دسترس خود برای ترغیب مشتری به خرید محصول یا خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، ارائه کوپن تخفیف یا کمپین های “خرید یک تا دو” یکی از بهترین نمونه های بازاریابی pull است. مطمئناً جذب مشتری به سمت شما می تواند نکات منفی نیز داشته باشد که باید به طور عمیق بررسی شود. در بعضی موارد ، ممکن است استفاده از استراتژی کشش نیاز به برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا مشکلی برای کسب و کار یا برند ایجاد نشود. هدف از کشش بازاریابی جلب اعتماد مشتری و فروش بیشتر محصولات و خدمات است که در نهایت کمک زیادی به ایجاد وفاداری مشتری می کند.

محدودیت های استراتژی بازاریابی کشش pull


معمولاً هر استراتژی در بازار کسب و کار ، موافقان و مخالفان خود را دارد. این معایب می تواند برای برخی از مارک ها آنقدر قابل توجه باشد که به طور کلی استفاده از استراتژی بازاریابی را محدود می کند ، اما مزایای این استراتژی می تواند مارک را به استفاده از استراتژی سوق دهد. در اینجا محدودیت های این نوع استراتژی وجود دارد:

این استراتژی فقط در صورتی کار می کند که وفاداری به برند بالا باشد
بدست آوردن نتایج این استراتژی مدت زمان نسبتاً زیادی طول می کشد
استفاده از این استراتژی در محیط های کاملاً رقابتی کمی دشوار است
مدیر این پروژه باید در بازار هدف و همچنین در مبانی بازاریابی به شدت مسلط باشد.

تولید محتوا چگونه است؟
تولید محتوا چگونه است؟

مزایای استراتژی بازیابی فشار Push


همانطور که در بخشهای قبلی ذکر شد ، استراتژی فشار دقیقاً مخالف استراتژی کشش است. برخی از مزایای مهم در بازاریابی دریفت نیز وجود دارد که در زیر شرح داده شده است.

معایب استراتژی Push Marketing



دقیقاً مانند استراتژی های بازاریابی کششی ، استراتژی های بازاریابی دریفت دارای اشکالاتی هستند که باید قبل از اجرای آنها به دقت بررسی شوند. معایب این استراتژی می تواند مشکلاتی برای مشاغل شما ایجاد کند ، بنابراین توصیه می شود که به آنها بسیار توجه کنید.

تولید مقاله
تولید مقاله

اجرای استراتژی کشش (Pull) و فشار (Push) در بازاریابی


در این استراتژی ، دسترسی به خرده فروشان به طور کلی بیشتر از دسترسی به عمده فروشان است
نیاز به پیش بینی نیازها و علایق مشتری است که ممکن است به سرعت تغییر کند
مقایسه استراتژی های کشیدن و فشار دادن
همانطور که مشاهده می کنید ، هر یک از این استراتژی ها برای گروه خاصی کار می کنند. استراتژی کشش بیشتر بر روی مشتریان متمرکز است ، اما استراتژی انحراف تلاش می کند تا عمده فروشان و خرده فروشان را تحت تأثیر قرار دهد. برای داشتن بهترین نتیجه ، باید سعی کنید همزمان از هر دو استراتژی استفاده کنید. البته بسته به چالش های شرکت ، فقط می توان از یکی از این استراتژی ها استفاده کرد.

چگونگی استراتژی کشش (Pull) و فشار (Push) در بازاریابی


استراتژی بازاریابی یک رابطه دو طرفه با مشتری و تأمین کنندگان ایجاد می کند. از یک طرف شما مشتریان را به خرید محصول ترغیب می کنید و از طرف دیگر بسیاری از طرح های تخفیف را به عمده فروشان و تامین کنندگان ارائه می دهید تا آنها را ترغیب به خرید کند. این همان چیزی است که مشتری نهایی و تأمین کننده را به خود جلب می کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

استراتژی فشار را در بازاریابی مشخص کنید
استراتژی فشار نوعی استراتژی است که ممکن است شما به عنوان یک مصرف کننده با آن آشنایی چندانی نداشته باشید. استراتژی آموزش دقیقاً برعکس کشش بازاریابی است ، به این دلیل که کانال های بازاریابی و توزیع شما را به تبلیغ محصولات و خدمات تشویق می کند. به عنوان مثال ، فرض کنید یک شرکت ماکارونی تخفیف بسیار جذابی را برای فروش عمده محصولات خود ارائه می دهد. در این حالت عمده فروشان و بازرگانان برای سودآوری بیشتر سعی در تهیه مقدار زیادی از این محصول دارند و شرکتهای عمده فروشی معمولاً برای فروش این محصولات به مشتری مجبور به تبلیغ خود به خودی این محصول می شوند.

مزایای استراتژی بازاریابی pull


مزایای بسیاری برای بازاریابی کششی وجود دارد که در این بخش بررسی خواهیم کرد. البته بسته به استفاده از این استراتژی ، برخی از مزایای ذکر شده در این مقاله ممکن است وجود نداشته باشد یا مزایای دیگری داشته باشد ، اما به طور کلی ، مزایای زیر برای بازاریابی کششی ذکر شده است.